توربو شارژر چیست ؟

Turbo charger services

توربو شارژر چیست ؟

منظور از توربو شارژ، پیشرانه‌ای است که راندمان سوخت و قدرت خودرو را بهبود می‌دهد. سیستم توربو شارژر برای واردکردن هوای اضافی به محفظه احتراق، از نیروی توربین و القای اجباری بهره می‌برد و به‌واسطه ورود هوای بیشتر منجر به افزایش قدرت و سرعت خودرو می‌شود.

Turbocharger spare parts
Turbocharger spare parts

با نصب توربو شارژر چه اتفاقی برای خودروی ما می افتد؟

توربو شارژر مانند یک دمنده قوی عمل می‌کند تا هوا را با فشار زیادی به داخل سیلندر کشیده و اهداف زیر را محقق سازد: فراهم کردن اکسیژن زیاد برای احتراق سوخت آسان خارج کردن دود موجود در پیشرانه کاهش انتشار آلاینده‌های مضر افزایش قدرت و شتاب موتور بهینه سازی عملکرد سیلندر افزایش راندمان موتور کاهش حجم پیشرانه افزایش دمای داخلی موتور

turbo charger
turbo charger

آیا توربو شارژر یک وسیله لاکچری و یا لوکس برای خودرو ما محسوب می شود؟

خیر ، توربوشارژر را می‌توان ارتقادهنده کیفیت احتراق موتورهای درون‌سوز از طریق متراکم‌کردن هوای ورودی به سیلندر و افزایش حجم آن دانست. فعالیت سیستم توربوشارژر فشار هوای ورودی به سیلندر را تا دو برابر فشار جو افزایش داده و راندمان موتور را بین ۲۵ تا ۴۰ درصد بهبود می‌بخشد. این میزان بهبودی بسته به توربوشارژر به‌کارگرفته شده و نوع موتور متغیر است.

Selling all kinds of car turbo chargers
Selling all kinds of car turbo chargers

هزینه های نگه داری توربو شارژر چگونه است ؟

Turbo charger

برای جواب سوال بالا سراغ دفترچه راهنمای هیوندای در آمریکا رفتم و موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی را که در مدل‌های سانتافه و سوناتا استفاده شده است را در برابر موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودروساز قرار دادم. در آن‌جا آمده که برای موتور ۲.۴ لیتری به ازای هر ۱۲ هزار کیلومتر یا هر یک سال یک‌بار، باید سرویس تعویض روغن انجام شود که این رقم برای موتور ۲ لیتری توربو، به هر ۵ هزار کیلومتر یا هر شش ماه یک‌بار تقلیل پیدا می‌کند. هیوندای هم‌چنان توصیه کرده که تعویض شمع‌ها برای نمونه تنفس طبیعی هر ۱۶۰ هزار کیلومتر یا هفت‌سال یک‌بار انجام شود، ولی این ارقام برای موتور توربو به ۷۰ هزار کیلومتر و یا سه سال یک‌بار کاهش پیدا کرده است.

Turbo charger services
Turbo charger services

با تکنیک توربو به روز باشید .
هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *